آموزشگاه عکاسی تبلیغاتی
امروزه بازاریابی آنلاین و شیوه نمایش کالاها در محیط آنلاین از اهمیت فراوانی برخوردار شده است و میتواند میزان فروش یک کالا را بالا ببرد. عکاسی از محصولات برای فروشگاههای اینترنتی یکی از روندهای رایج در عکاسی است که بر روی تصمیمگیری خریدار تاثیر میگذارد. ثبت عکسی که یک کالا را به شکل صحیح و مناسبی نشان ندهد اعتماد مشتری را از بین میبرد. اگر جزو افرادی هستید که به عکاسی محصول برای فروشگاههای اینترنتی خود میپردازید رعایت نکات زیر به شما کمک فراوانی خواهد کرد.
انتخاب دوربین مناسب
دوربین عکاسی انتخاب کنید که کنترل دقیق و فوکوس تصویر بالایی داشته باشد. دوربینهای DSLR یا دوربینهای بازتابی تکلنزی دارای چنین خصوصیاتی هستند. در این نوع دوربین با امکان تعویض لنز میتوان تصاویر متفاوتی گرفت.
نورپردازی صحیح
به هنگام عکاسی محصول برای فروشگاههای اینترنتی یکی از نکات مهم منبع نور است. برای بعضی از کالاها میتوان از نور طبیعی خودرشید استفاده کرد ولی برای کالاهای دارای جزئیات فراوان به فکر تهیه یک منبع نور دستساز باشید. این منبع نور بایستی حالت پیوسته داشته باشد، چنین ویژگی باعث عمق بخشیدن به تصویر میشود.
از سه پایه استفاده کنید
اغلب خریداران علاقهای به عکسهای مات ندارند. لرزش دست یکی از مواردی است که میتواند باعث مات شدت عکس شود. استفاده از سهپایه علاوه بر ایجاد زاویهای ثابت میتواند این مشکل را نیز رفع کند.
انتخاب صحیح پس زمینه
پسزمینه عکس یکی از مواردی است که فورا به چشم خریدار میآید. یک پسزمینه ساده باعث میشود تنها کالا در مرکز دید خریدار قرار گیرد و چیزی جز آن نبیند. گاهی میتوانید از کاغذ کرافت نیز استفاده کنید. این کاغذ را روی میز میتوانید پهن کرده یا توسط چند گیره بالاتر از میز محکم کنید.
دیافراگم باز را فراموش نکنید
باز بودن دیافراگم سبب میشود سوژهای که روی آن فوکوس میکنیم برجسته و واضح نشان داده شود. این کار باعث تار شدن جلو و عقب سوژه میشود و از طریق عمق میدان کمی به وجود میآید که از طرفی ظاهری حرفهای به عکس میبخشد.
به سایهها توجه کنید
نور را از سمتی به شیء بتابانید که دوربین را گرفتهاید. کنترل بر سایهها و شفافیت را از یاد نبرید.
تمیز کردن لنز
یکی از مواردی که در عکاسی از محصولات برای فروشگاههای اینترنتی باید رعایت کنید تمیز کردن لنز دوربین یا گرد و خاک کالا است چون عکسهای نهایی کیفیت بالایی نخواهند داشت. پس پیش از عکاسی آنها را تمیز کنید.
ترس نداشته باشید
انسان مهمترین مانع خود در انجام هر کاری است. به هنگام عکاسی خلاقیت داشته باشید و فراموش نکنید مهارت در هر عملی به زمان و تمرین زیاد نیاز دارد. عکاسی از زوایای گوناگون و با نورپردازیهای مختلف باعث ثبت تصاویر مختلفی میشود. ثبت تنها یک عکس هیچوقت کافی نیست.
ویرایش عکس
در مرحله نهایی عکسهایی که گرفتهاید را ویرایش کنید. در شاخههای عکاسی صنعتی و عکاسی از کالا بهترین عکسها به خوبی ویرایش شدهاند. اغلب انجام تغییراتی مانند کراپ، برش، بالا بردن میزان روشنایی یا تغییر کنتراست نتیجه به مراتب بهتری به وجود میآورند. برای این منظور میتوانید از نرمافزارهایی مانند فتوشاپ یا لایتروم استفاده کنید.
کانون تخصصی آموزش عکاسی مرداد
برای مشاهده آمورش های بیشتر برروی >>عکاسی تبلیغاتی<< کلیک کنید
:: برچسبها:
عکاسی تبلیغاتی ,
عکاسی مرداد ,
آموزشگاه عکاسی تبلیغاتی ,
عکاس تبلیغاتی ,
آکادمی تخصصی عکاسی تبلیغاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0